Groep 5-6 van OBS Van der Heijden ontbijt met de Burgemeester

2023-10-14

Vrijdag 13 oktober had groep 5-6 wel een hele bijzondere afspraak in hun agenda's staan. Zij ontvingen namelijk voor de zomervakantie een speciale uitnodiging van de Burgemeester: Lieve kinderen, komen jullie gezellig bij mij op het gemeentehuis ontbijten? Daar hebben we niet lang over na hoeven denken. In de aanloop naar vrijdag 13 oktober hebben we ons voorbereid op dit speciale bezoekje aan het gemeentehuis en de Burgemeester.

Met heel veel goede zin en ook wat kriebels in onze buik zijn we die ochtend met onze klas naar het gemeentehuis gewandeld. De leerlingen hadden hun mooiste kleren aan en speculeerde onderweg over hoe de Burgemeester er eigenlijk uit zou zien. De Burgemeester stond ons al op te wachten en heette ons van harte welkom. Ze schudde iedereen persoonlijk de hand waarna de leerlingen aan een gezellig gedekte tafel plaats konden nemen.

De Burgemeester heeft ons verteld hoe je het beste de dag kan starten met een gezond ontbijt en waarom ontbijten belangrijk is. Ook bakker Pim was aanwezig. Hij was die ochtend al vroeg opgestaan om het lekkere brood, de broodjes en krentenbollen voor ons te bakken. Met z’n allen hebben we heerlijk zitten smullen. Tijdens het ontbijt was er alle ruimte om nog vragen te stellen aan de Burgemeester en aan de bakker. De leerlingen van OBS van der Heijden hebben enorm genoten van dit bezoek. Dankjewel voor de leuke ochtend. Deze dag gaan wij niet snel vergeten.