Leerlingen van OBS de Radonkel zorgen voor hartverwarmend feest

2023-03-22

Vrijdag 17 maart 2023. Voor de zestiende keer in Nederland werd afgelopen vrijdag de Nationale Pannenkoekdag gevierd. Leerlingen van OBS de Radonkel uit groep 7-8 en de bewoners van het Hoge Veer - Rivierzicht hebben deze dag genoten van en met elkaar.

Bijna 100.000 ouderen worden op deze dag door bijna net zoveel leerlingen verwend met zelfgebakken pannenkoeken. Elk daar doen er weer meer scholen mee. Dat vonden leerling Wessel en zijn moeder Aagje, werkzaam bij het Hoge Veer – Rivierzicht, wel een heel goed idee. Samen hebben ze met meester Luc de voorbereidingen getroffen en vertrokken afgelopen vrijdag met de hele klas richting het Hoge Veer. Het was een gezellige boel waarbij jong en oud samen hebben genoten en geleerd. De leerlingen ontpopten zich tot ware wannenkoekbakkers en obers en hielpen de ouderen met het maken van hun keuze op de pannenkoek placemats. Nadat de pannenkoeken werden uitgeserveerd hebben ze met elkaar gesmikkeld en gesmuld. Daarna werd zelfs de afwas georganiseerd door de leerlingen en kijken wij terug op een geslaagde Pannenkoekdag! Wij willen alle bewoners en het personeel van het Hoge Veer – Rivierzicht hartelijk danken voor deze geslaagde activiteit. Wij komen graag nog een keer terug. Daarnaast een dikke duim voor alle kanjers van groep 7-8 van OBS de Radonkel. Door jullie inzet en enthousiasme zijn de bewoners enorm in het zonnetje gezet.