Raad van Toezicht Bravoo benoemt Yvette van Hoof tot Voorzitter College van Bestuur

2024-07-03

Bravoo, 1 juli 2024 – De Raad van Toezicht van Bravoo is verheugd aan te kondigen dat Yvette van Hoof per 1 augustus 2024 wordt benoemd tot de nieuwe Voorzitter van het College van Bestuur. Met haar ruime ervaring en bewezen leiderschap in de onderwijssector wordt erop vertrouwd dat zij een waardevolle bijdrage gaat leveren aan de verdere ontwikkeling van Bravoo.

Yvette van Hoof brengt meer dan 20 jaar ervaring mee in onderwijs, waarbij ze ervaring heeft opgedaan in het primair onderwijs, het speciaal onderwijs, het samenwerkingsverband en als onderwijsadviseur. Zij heeft zich onderscheiden door haar strategische visie en haar vermogen om onderwijsinstellingen te versterken. Haar recente rol als algemeen directeur Onderwijs bij Yulius onderwijs heeft haar bekend gemaakt als een vooruitstrevende leider met een sterke focus op kwaliteitsverbetering en inclusie.

De voorzitter van de Raad van Toezicht, Walter van den Elsen, geeft aan: “We zijn zeer enthousiast over de komst van Yvette van Hoof. Haar diepgaande kennis van het onderwijslandschap en haar benadering van onderwijsvraagstukken passen uitstekend bij de missie en visie van Bravoo. We kijken ernaar uit om met haar samen te werken”.

Yvette van Hoof neemt het stokje over van de huidige voorzitter college van bestuur, Robert Venema, die met pensioen gaat. De Raad van Toezicht bedankt hem voor zijn inzet en leiderschap gedurende de afgelopen 18 jaar.

Yvette van Hoof zegt over haar benoeming: “Ik ben vereerd en opgetogen om deze rol te aanvaarden en deel uit te maken van de Bravoo-gemeenschap. Ik kijk ernaar uit om met de collega’s en betrokkenen samen te werken om Bravoo’s visie op openbaar onderwijs te realiseren.”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling communicatie van Bravoo via m.deveer@stichtingbravoo.nl of telefonisch op 0416-283103.